miercuri, martie 04, 2009

iar confesiuni

Acum 2 ani incercam sa imi rezolv o dilema personala - ce este aceasta convingere aparuta in mintea mea ca daca eu sunt "prezenta", in jurul meu lucrurile intra in echilibru? este ideatie deliranta sau starea mea e reala? Aveam momente cand traiam intens aceasta stare de echilibru care parea ca se rasfrange asupra lumii, insa - cum aveam sa aflu in terapie - eul meu era imatur si nu putea sustine starea de centrare decat pe perioade foarte scurte. Am avut atunci insa aceasta revelatie. Eu sunt dincolo de aceasta stare limitata, dincolo de Eul meu care nu poate cuprinde decat fragmentar realitatea. Am o prezenta mult mai extinsa in propria persoana, dar si in afara mea. I-am spus terapeutei mele ca simteam ca am in corp suvoaie de energie, ca ma simt in tot corpul meu, ca simt ca in aceste momente de echilibru nu psihicul meu, ci eu intregime, si corpul meu se transforma. Am avut cateva vise mai aparte. Unele erau clar legate de identitate, de Umbra. Unul era legat de Umbra arhetipala - un demon in intuneric care ucidea in masa, fara a putea fi oprit, dar in fata caruia cu una din fatetele mele m-am asezat stiind ca forta mea in echilibru poate infrunta demonul. Simteam teama in fata lui, dar si aceasta putere, prezenta mea avea sa il domine. Aveam parca aceasta inteligenta in a nu incerca sa il inving sau distrug. Simteam ca trebuie doar sa fiu.
Un at vis, pe care cred ca l-am reprodus aici, se referea la a imi aminti. A fost un vis foarte puternic. Venit din interior. Sensul lui personal, pentru mine, mi-a ramas insa ascuns. Am ineteles povestea femininului uitat, al uitarii arhetipale care depotenteaza, face ca lumea intreaga sa moara, asemeni povestii disparitiei Graalului. Am crezut ca sensul lui pentru mine a fost sa imi atraga atentia asupra unui pasaj dintr-o carte pe care aveam sa il citesc o saptamana sau doua mai tarziu (fragmentul cu Arca lui Noe din Simbolismul corpului uman, al lui Annick de Souzenelle). Acum cred insa ca e si ceva mai mult. Legat intr-adevar de uitarea mea. Am uitat ceva important.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Paypal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.